söndag 2 februari 2014

Från en riktig skata.

Här kommer ett kort som jag gjorde för länge sedan. Jag vet inte varför jag inte tycker om det... Det är något som inte är OK, men vad?

Ibland stirrar man sig blind på händelser och människor i ens liv också, och ser inte vad som är "fel". Hur blev det som det blev och varför?

Oftast kan jag se kortet med nya ögon när det har gått en tid. Ibland spelar det ingen roll hur lång tid som förflutit, jag tycker inte bättre om kortet för det.

Med händelser och människor är det inte lika lätt. Hur lång tid skall förflyta, innan man kan släppa taget och gå vidare?

Ett kort tillverkat i papper kan man slänga i papperskorgen och sedan göra ett nytt.

Hur gör man med händelser eller människor i ens liv? Slänger bort om de inte passar in? Skaffar nya?

2 kommentarer :

  1. Vissa händelser eller vissa människor kan man inte släppa oavsett hur mycket man kämpar. Men stjäl den din energi så är det bara att fortsätta kämpa på att släppa skiten och gå vidare. Lättare sagt än gjort, jag vet ;-)

    Vad tror du om fel färg på baspappret? Kanske något blått eller grönt hade passat bättre då det är en liten skata som faktiskt flyger? Bara en tanke.

    SvaraRadera
  2. Du har nog rätt om både energitjuvarna och om fel färg på bakgrunden. Tar tacksamt emot dina tankar.

    SvaraRadera