tisdag 27 augusti 2013

Tre kort med "splash-teknik".

Här kommer tre kort som jag hittat inspiration till på Christina Werners Youtubekanal. Man lägger färg direkt på ett icke absorberande underlag, så som vaxduk eller A4 plastficka. Spraya på rejält med vatten och använd akvarellpapper eftersom de är gjorda för att tåla mycket vatten. "Splasha" ner pappret i färgen och vips så har man en jättefin bakgrund.
Jag har testat med flera olika färgkombinationer. Jättekul att leka fram färger som kan passa bra tillsammans. Sexkantsmönstret är en dies.
 Mer än tre färger blir lite för oroligt och skrikigt tycker jag. På kortet under har jag använt fyra starka färger...inte lika harmoniskt som de två övre korten :-)
Färgen jag använt är Tim Holtz, distresser.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar