lördag 13 april 2013

Aldrig försent att lära sig något nytt.

Jag har gjort min första LO. Och numera vet jag också vad LO betyder i scrapsammanhang ; ) LO = Lay Out = formgivning. Man gör helt enkelt ett kort efter en skiss/formgivningsmall. Så här såg skissen/mallen ut som jag skulle använda som en bas till kortet.

Det är tillåtet att skapa ganska fritt. Vid de fem cirklarna i högra hörnet skulle man kunna ha ett gäng blommor exempelvis. Som jag har förstått det, så är det skillnad på att följa en LO inför en tävling och att följa den för att få inspiration. Det kan vara ganska strikt uppdragna regler om man vill tävla med sitt kort. Någon gång kanske jag skulle våga, men än så länge är jag för självkritisk och vill inte ha någon kritik, what so ever.

Det hindrar mig naturligtvis inte från att ge kompisen en utmaning där hon skall tävla med ett egenhändigt tillverkat kort!!!???
De silverfärgade cirklarna har jag stansat ut ur en aluminiumburk. Under cirklarna syns en detaljbild på ett presentkort på SF:s bio.
När man knyter upp rosetten kan man öppna en liten ask och plocka ut presentkortet.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar