måndag 28 januari 2013

Utmaningar som verkligen får mig att tänka nytt.

Jag har en kompis som jag byter scraputmaningar med någon gång då och då. Kolla in mitt tidigare blogginlägg här. http://tantbrunsbroderadebryderier.blogspot.se/2012/10/en-utmaning-i-att-tillverka-ett-kort.html  Den här gången fick jag tre papper i ormskinnsmönster, blomsterknippen och en massa charms/metalldekorationer. Färgställningarna var vintervit, vinröd., koppar och den förhatliga lila. När man först får sin utmaning känns det som en lätt match. Men, sedan börjar själva utmaningen.

 Den här utmaningen gick ut på att använda minst ett papper, ett blomsterknippe och en metalldekoration. Så enkelt det skulle ha varit att hålla sig till den trygga "boxen" och valt det som känns bekvämt. Istället tvingar man sig ut på tunn is och väljer alla tre färgerna, trots att lila inte är favoriten. Så bestämmer jag mig för att även använda symaskinen i detta projekt. Något jag länge velat pröva men inte kommit till skott med. Den här typen av metalldekorationer har jag nog aldrig använt. Efter att ha "tvingats" använda en metalldekoration i utmaningen kan man nog lugnt säga att jag upptäck tjusningen med dem. Helt plötsligt får jag massor av olika idéer där metalldekorationer ingår just för att jag vågar anta utmaningen.

Till slut blev kortet ett av mina bättre. Jag är tacksam över att jag har en kompis som kan utmana mig precis på det rätta sättet.

2 kommentarer :