söndag 7 oktober 2012

Kort till en kollega 7

Plötsligt händer det... Min kollega skall äntligen få bli mamma. Något som många av oss tar för självklart är inte alla förunnat, att bli gravid och föda ett eget barn. Men nu skall hon (och så klart hennes man) äntligen få bli föräldrar till en liten gosse, Oliver, från Vitryssland. Grattis till er alla tre!
Det här kortet har tagit massor av tid att experimentera fram. Ursprungsidén var att mottagarna själva skulle skrapa fram "vinsten, gossen Oliver".

Så jag klistrade fast en bit acetat som täckte de nio rutorna. Därefter blandade jag till en akrylfärg som jag målade ovanpå acetatet så att rutorna täcktes. Det var bara det att jag var lite för ivrig när jag skulle kolla om det fungerade att skrapa bort färgen... den hade behövt torka över natt.

Trots att den var helt torr när jag försökte skrapa så hade den inte "härdat eller satt sig". Hela färglagret följde med som en hel bit plastfilm. I ett annat försök har jag låtit  färgen torka över natt och då fungerar den att skrapa på.

Det var roligt att klura ut idén och försöka få kortet att se så realistiskt ut som möjligt. Jag fick massor av erfarenheter som jag kan använda i andra sammanhang och det är alltid en vinst, det också.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar