söndag 14 oktober 2012

En utmaning i att tillverka ett kort...

Häromdagen utmanade jag kompisen på korttillverkning. Hon är en sann vän och antog utmaningen direkt. Det här ar vad som kom hem till mig igår kväll. Utmaningen löd så här:
Gör ett kort i valfri storlek.
Någon form av blommor skall finnas på kortet.
Valfria pärlor/brads att smycka med.
Minst 3 av medföljande saker ska finnas på kortet.
 Medskickat i en fin låda fanns: En nästan 40 cm lång järnekstans, wellpapp i olika färger,två stansar för tags, en hjärtstans, band, metalldekorationer, miniklädnypor, små vita dekorationshjärtan, en "wellpappapparat"...

 Så här gjorde jag utmaningen: Jag började med att stansa ut den lilla tagsen och i min stansapparat köra järnekstansen med en gummimatta mellan den och pappret. På det viset använder man stansen till att embossa istället för att stansa ut. Jag färgade in pappret med "Distressfärger" och guldglitter på järneksbären. Jag "distressade" även tagsen, ritade en linje i guld runt kanten och stämplade "God Jul". Bandet har jag också "distressat" för att få rätt nyans. Järneksbladen har jag färglagt med tushpennor och kört dem genom "wellpappapparaten". Blommorna som skulle finnas med på kortet har jag stansat ut med en liten blomstans, färglagt och kört en glittrad brads igenom.
Det är svårt att se alla detaljer till och med på det här detaljfotot! Jag har haft så roligt när jag klurat på utmaningen och är riktigt nöjd med resultatet som så klart är finare i verkligheten.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar